Pozor: Toto je Alpha 1 verzia hry. Čo to znamená? ¤ Poslať pripomienku ¤ Nahlásiť chybu

Ako hrať

Po prihlásení do hry v menu klikneš na položku Bitky, kde sa ti zobrazí zoznam tvojich rozohratých súbojov a pod ním zoznam tzv. voľných bojísk. Voľné bojiská sú bitky, do ktorých sa môžeš prihlásiť. Jednoducho si niektorú vyber a klikni na "Hrať hru". Pokiaľ hráč, ktorý voľné bojisko vytváral, uzná, že si hodný byť jeho súperom, tak si ťa vyberie a môžete začať hrať.

V prípade, že neexistuje voľné bojisko, alebo si z nejakého dôvodu nevieš vybrať, tak môžeš voľné bojisko vytvoriť aj sám a počkať na súpera. Nové bojisko vytvoríš na stránke, kam sa dostaneš po kliknutí na položku Vytvoriť novú hru v hornom menu.

Hra prebieha na hexovej (šesťuholníkovej) mape. Každý hráč má k dispozícii určitý počet jednotiek s rôznymi vlastnosťami. Cieľom ka6dej bitky je zničiť súperovi taký počet jendotiek, aké udáva scenár. Štatistiky scenára, oboch súperov a aktuálne skóre sa nachádza v hornej časti stránky s bitkou.

Hra prebieha na ťahy. V rámci svojho ťahu máš k dispozícii tri kolá. V každom kole môžeš pohnúť a zaútočiť jednou jednotkou. Pohyb, ani útok nie je povinný, ale nemôžeš vykonávať akcie s viac ako tromi jednotkami. Útok nasleduje vždy po pohybe (pokiaľ nejaký bol). Keď skončíš so svojimi tromi kolami, na ťahu je tvoj súper. Jeho pohyby a útoky môžeš sledovať na mapke. Nie je nutné byť prítomný, pokojne sa môžeš odhlásiť a prísť na druhý deň.

S protihráčom môžeš diskutovať, nabádať ho urobiť iný ťah, ako zamýšľa alebo vymýšľať výhovorky pre tvoju aktuálnu zúfalú situáciu. Na to vám slúži chatovacie okno vedľa mapky.

Aby si dokázal hrať dostatočne efektívne, musíš poznať vlastnosti tvojich a súperových jednotiek a využívať výhody poskytované terénom. Medzi základné charakteristiky jednotiek patrí ich útočná sila, ktorá určuje základný maximálny počet zásahov, ktoré môže nepriateľovi udeliť. Pravdepodobnosť udelenia každého zásahu je 33%. Útočná sila môže byť ovplyvnená terénom, na ktorom sa útočiaca jednotka nachádza.

Každá jednotka má aj svoje zdravie. Keď klesne na nulu, jednotka je zničená.

Dosah je vzdialenosť, teda počet hexov (políčok), na ktoré môže jednotka zaútočiť. Pre strelecké jednotky je dôležité vedieť, že nezáleží na tom, na akom teréne sa nachádzaš ty a tvoj cieľ. Ale naopak, je dôležité všetko, čo sa nachádza medzi vami. Nemôžeš predsa strieľať, keď nevidíš.

Pohybové body hovoria o vitalite a pohyblivosti jednotky. Čím viac pohybových bodov má, tým väčšiu vzdialenosť v rámci svojho kola jednotka prejde. Vstup na každý hex spotrebuje toľko pohybových bodov, koľko udáva typ terénu.

Okrem toho, že terén vám kradne pohybové body a niektoré blokujú výhľad, tak majú aj niektoré dobré vlastnosti. Môžu vám poskytovať krytie pred súperovým útokom alebo bonusovú útočnú silu k vášmu útoku.

Aby ste videli štatistiky terénu a jednotky, stačí prejsť myšou nad nejakým hexom na mapke.